AenH-in-Guatemala.reismee.nl

WE GAAN

Lieve Familie en Vrienden,

EN GAAN HE! Iets wat we geleerd hebben van onze belgische vrienden. En dat is precies wat we op dit moment doen. Ongeloofelijk wat we in de 4 dagen dat we weg zijn uit Pojom al hebben gedaan. San Cristobal was werkelijk een feest. In het Youth Hostel maakten we voor het eerst kennis met echte backpackers zoals we ze spottend noemen.. Nou dat zijn wij niet maar we hebben wel enorme gelachen. De Canyon die we bezochten was waanzinnig. We hebben onder andere krokocillen, apen en veel vogels gezien. ´s Avonds hebben we een stapje gemaakt met kwee Amsterdammers, de eerste Nederlanders sinds weken.

Palenque

Na San Cristobal kwam Palenque. We bezochten na aankomst de Maya ruines. Erg mooi om te zien en onze nieuwsgierigheid naar Tikal is gewekt. Het zorgt voor de nodige fantasie wanneer je midden in het oerwoud opeens zulke grote tempels ziet staan. We sliepen midden in de jungle. We hadden een eigen huisje wat een beetje leek op een grote klamboe. Overal gaas, gelukkig, geen ramen en een rieten dak. De tweede dag zijn we op een heerlijk toeristisch tripje geweest naar een aantal watervallen. Heerlijk gezwommen en opnieuw vrienden gemaakt met andere backpackers. Jammer dat we daarna ook kennis maakten met een tropische hoosbui en de ruitenwissers van het busje niet werkten... Maar we zijn er nog;)

Flores

Vanochtend zijn we teruggekeerd naar Guatemala. Dat gaf toch een goed en vertouwd gevoel. De douane was weer een waar genoegen. De mexicanen wilden graag wat geld vangen maar toen we simpel weg zeiden dat de andere man bij de vorige grens oversteek had gezegt dat het niet hoefden hoefde het ook niet. En bij de Guatemalteekse douane was Ann bijna klaar toen we er achter kwamen dat ze het verkeerde paspoort bij had namelijk die van Hil, ook dat had voor geen enkel probleem gezorgt tijdens het controleren.

Morgen doen we de vroege dag trip naar Tikal (vertrek 4.30) want dan is er de meeste kans op het spotten van dieren. De dag daarna al weer door naar Belize want WE GAAN!

Veel liefs

De meisjes.

Sylvia

Hoi hoi!
volgens mij hebben jullie het helemaal geweldig, vooral doorGAAN ! Geniet van de heerlijke welverdiende vrijheid!
An, dikke kus,
je schoonzus.

Sjoeke

Hoi Hilde en Annelies,

Wat leuk om te lezen dat het reizen zo goed bevalt en dat jullie al zoveel mooie dingen hebben gezien! Geniet van alles. Dan GA ik ook weer even verder met de BV-casussen ;-)

Liefs, Sjoeke

johanna

He top he! Ben weer helemaal jaloers. Vind je het niet leuk die backpackers hostels? Moet zeggen dat wij de laatste jaren ook niet op slaapzaal lagen, maar gewoon lekker met z'n tweeen en liefst eigen douche. Mag wel he als je getrouwd bent.
Tikal is geweldig, hebben daar ook 's avonds laat gelopen en de zonsopgang met de brulapen. Mochten zelfs tegen betaling daar overnachten boven op de ruine. Maar ik was geen held, met de verhalen dat er luipaarden lopen en ernorme spinnen lopen...
Veel plezier ook in Belize, heel anders (beetje engere mensen), dus opletten.
Zin om straks alle verhalen te horen/zien..
lief de 3 j's

lydia

Wat een moois zien jullie allemaal.....en in een enorm tempo !!! Harstikke leuk om te lezen en wat spannend ook! Echt fijn dat jullie ons zo op de hoogte houden!!!
UHHH eng ook wel een beetje met al die dieren. Wens jullie nog veel reisplezier en ook een heerlijke standvakantie!
Hou ons maar lekker op de hoogte !
liefs moesje! xxjes.

Willeke

Wat heerlijk allemaal meis, geniet ervan!!!

Liefs