AenH-in-Guatemala.reismee.nl

Reisverslag

Lieve familie en vrienden,

Het is al weer even geleden dat we in de gelegenheid waren om een berichtje te posten. We zullen beginnen met te vertellen dat het super goed met ons gaat. Op het moment dat we dit schrijven zijn we net van de boot afgestapt van ons tropische eiland Caye Caulker en zijn we op de bus aan het wachten die ons naar Guatemala City gaat brengen. Van daar gaan we dan meteen door naar Antigua. Hier onder een stukje van de belevenissen van de afgelopen dagen.

Tikal

Vanuit Flores hebben we de early morning tour naar Tikal gedaan. Dit was zeer de moeite waard. Omdat we vroeg in het park waren was het nog rustig en temperatuurtechnisch goed te doen. We hebben volop apen gezien en een enorme hoeveelheid aan kleurrijke vogels. Daarnaast hebben we alle twee een naranja vast gehouden wat vogelspin is in het Spaans. (Zie de foto’s)

De Maya tempels waren indrukwekkend. Ze liggen allemaal veel verder uit elkaar dan in Palenque waar we eerder waren. Het is echt een soort stad in een oerwoud geweest. We hadden een hele leuke en enthousiaste gids die ons allerlei feitjes bijbracht over de Maya cultuur. Vanaf de hoogste tempel (74 meter) hadden we een prachtig uitzicht over de gehele omgeving. We hebben er enorm van genoten.

Flores

Onze tweede en meteen laatste avond in Flores was gelukkig iets minder warm dan de avond ervoor. Ongelofelijk om te voelen dat het gewoon bijna niet afkoelt ’s avonds. We hebben heerlijk gezwommen in het meer wat in vergelijking met de rio die we uit Pojom kennen bijna lauw warm is. Verder hadden we in de bus van Palenque naar Flores kennis gemaakt met een Amerikaan en twee Engelse jongens waar we tijdens het eten mee op zijn getrokken. En die de volgende dag met ons mee gingen richting Belize.

Belize

Na andere halve dag Flores wat het tijd technisch noodzakelijk dat we door zouden reizen naar Belize. Dit was een soort cultuurshock na het ingetogen Guatemala wat we gewend zijn. Meteen na het uitstappen maakten we kennis met de mannen van de Cariben. Gelukkig volgden de Amerikaan en de Engelse dezelfde route het hielp dat om dat alles een beetje op afstand te houden. Vanuit Belize city namen we de boot naar het eiland Caye Caulker. Het gaf een enorm vakantie gevoel om achter op de boot te zitten met de wind in ons haar en de zoute spettertjes om ons heen. In Caye Caulker is de eerste tekst die je hoort welkom in Paradise. Daarnaast staat er op de pier Go Slow. En ‘goining slow’ is ook het enige wat je kunt doen want het is zo ontzettend warm. We besloten dus meteen maar om na als ons gaan Placencia te laten voor wat het was. We vonden een goedkoop huisje aan het strand om te logeren. Lorains guest house inclusief kakkerlak en krab maar het uitzicht maakte werkelijk alles goed. Loraine en haar man waren lieve eilandbewoners die het enorm gezellig vonden om ons de Nederlandse meiden en onze Engelstalige jongens, want ja ze hoorden inmiddels een beetje bij ons, als gasten te hebben. De eerste dag in Belize hebben we heerlijk NIETS gedaan en dat was nog best moeilijk na al die drukke eerdere dagen. De tweede dag zijn we heerlijk samen op een zeilboot snorkeltripje geweest met Big Steve.. De grootste neger die je ooit hebt gezien:D Maar wauw de onderwater wereld was verassend mooi. We zagen een zeekoe wat echt een heel groot beest is van dichtbij. Daarnaast zwommen we met haaien zagen we een schildpad, grote rog en Dorey uit finding Nemo en heel veel andere prachtig gekleurde vissen. Ondanks veel zonnebrand crème en een shirt na een poosje hebben we bijzonder rode lichaamsdelen over gehouden aan onze trip. Maar we gaan er vanuit dat het allemaal mooi bruin kleurt voordat we op schiphol aankomen.

Antigua

Na de ongeveer 15 durende reis naar Antigua hopen we daar morgen vroeg (21 juni ) aan te komen. We willen graag het meer van Atiklan bezoeken en een vulkaan. En dan is het bijna tijd om weer naar huis te komen. Kunnen we heerlijk weer de hele tijd Nederlands spreken, het wc papier gewoon doorspoelen en al onze avonturen en verhalen in real live vertellen. Voor nu is dit waarschijnlijk ons laatste verhaal vanuit het buitenland. We zullen zeker laten weten wanneer we goed in Nederland zijn aangekomen.

Voor nu wensen we iedereen het aller beste. We vonden het super om met zo veel belangstelling gevolgd te worden! Iedereen heel erg bedankt voor de lieve, grappige en bemoedigende berichtjes.

Heel veel liefs de meisjes.

Klaas en Martineke

Geniet nog van de laatste reis-dagen! En een hele goed reis terug gewenst!

otte groepsekom

Fantastisch wat jullie allemaal meemaken. We worden er jaloers van. Maar jullie hebben het wel verdiend na zo'n zware stageperiode. geniet er van en kom heelhuids terug.
Groeten groepsekommers.

lydia

Oh, meiden wat stoer en wat spannend om te zwemmen en haaien te zien. Blijft super indrukwekkend toch de onderzeewereld. Jullie hebben ook wel heel byzondere dingen gezien.Kan niet wachten op de live verslag die we gaan krijgen!! Hoop dat jullie de laatste dagen nog een beetje kunnen uitrusten en wens jullie veel plezier en tot zaterdag en heel goede thuisreis. Veel liefs en xxxxjes moesje

Sjoeke

Wow wat doen en zien jullie een hoop dingen in z'n korte tijd zeg! Geniet van de laatste dagen en alvast een hele goede terug reis geweest!

liefs, Sjoeke
ps. wanneer komen jullie eigenlijk precies terug in het prachtige Nederland?

Peter

Wow, jullie maken wat mee daar aan de andere kant van de grote plas zeg. Ik kan inderdaad niet wachten om de verhalen in het echies van Hilde te horen. Annelies en Hilde, ik wens jullie een goede, veilige en rustige terugvlucht toe, sit back and enjoy the ride.
Met de vrolijke groeten,
Peter
p.s. Sabrina wenst jullie natuurlijk ook een goede vlucht toe!

Elly

Hoi meiden, leuk om de verhalen te lezen en heel goed dat je er een stukje vakantie aan vast knoopt. Zijn jullie inmiddels weer terug?